Chlístovské menhiry

MC 3: Zdejší kraj je plný kamenů. Některé mají údajně léčivou moc.
Kamenům, které vyzařují energii, se říká aktility.

Cílem výletu je skupina Chlístovských menhirů. Odbočka k nim je vpravo za silničním mostkem (po projetí esíčka od Chlístova). Kola budeme tlačit, cesta bývá rozježděná. Po 100 m od silnice se dáme doleva, po dalších 200 m pěšinkou doleva - a po pár krocích už menhiry uvidíme. Jeden kilometr od Benešova kříže na Veletín je aktilit, další jsou mimo, ale někdy si je najděte!

Z M2 sedačkou... za Aleninou Lhotou doprava na Starcovu Lhotu. K ní je padáček - do vsi nevjíždějte rychle, je to zde úzké! Pokračujeme na Nadějkov, míjíme rybníky. Ještě před Nadějkovem doprava na Kaliště, šlápneme si do kopce! Malé utrpení skončí za Chlístovem na křižovatce u Benešova kříže. Tady si můžeme udělat zajížďku 1 km směr Veletín, kde je menhir vklíněný mezi stromy. Jinak ale od kříže doprava na Sedlec-Prčici, cíl už klepe na dveře. Po omrknutí menhirů sjedeme k hájence Na Krošíčku (kolem jsou také kameny), před ní doprava do lesa a vzhůru na Javorovou skálu. Před vrcholem vede doleva pěšina na výhled.

TRASA:

RESTAURACE M2 – LANOVKOU NA OUNUZ – CUNKOV – ALENINA LHOTA – STARCOVA LHOTA – KALIŠTĚ – ​​​​​​​BEZDĚKOV – ​​​​​​​CHLÍSTOV – ​​​​​​​VELETÍN – ​​​​​​​HOSPŮDKA ZA PECÍ – ​​​​​​​ KROŠÍČEK – ​​​​​​​JAVOROVÁ SKÁLA – ​​​​​​​​​​​​​​LANOVKOU K M2

17 km

délka trasy

středně težká

obtížnost

od 8 let

i pro zdatné děti

Nahlédněte, co vás na kole čeká...

Další nabídka plná zážitků a odpočinku